onsdag den 31. januar 2018

Eksempel på en læringsteoretisk problemstilling:

 En problemstilling kunne helt konkret være hvordan jeg kan tilrettelægge undervisningen i det relativt kompakte 10 dagskursusforløb for Regionens SSA på medicinkursus , således at jeg i højere grad vil kunne imødekomme de forskellige tempi og forskellige niveauer for læring der er på holdet. Særlig i forhold til  lægemiddelberegnings gennemgang-og opgaver.

Jeg kunne tænke mig at lave et materiale som kursisterne i eget tempo kunne vende tilbage til og gennemgå når de har den passende tid og ro til det.
Derudover kunne jeg tænke mig konkret at undersøge om jeg måske også kunne lægge elektroniske tests ind således at jeg i højere grad vil kunne udfordre også de kursister der har nemt ved regningen.

Jeg forestiller mig at jeg under dette modul vil få indblik og konkret inspiration. Jeg vil også være opsøgende på hele ideen omkring ”flipped classroom”. Både ved at læse materialet (bogen) samt være opsøgende f.eks på nettet. Jeg vil også undersøge hvilke muligheder der ligger på SkoleTube som er en platform vi på sosu C også har mulighed for at bruge, men som jeg hidtil ikke har haft tid ,lejlighed og mod på  at undersøge nærmere :-)

Konkret vil jeg skemasætte tid til at gøre det. Jeg vil gøre mig notater enten her i min Blog eller i min lille røde Kinabog, således at jeg forsøger at have min idebank dokumenteret J
Jeg vil også snakke med de af mine kollegaer som har erfaring med skoleTube.





1 kommentar:

  1. Super spændende, hvordan tænker du at teste dine kursisters it erfaringer og hvordan vil du sikre at de kan anvende it i undervisningen?
    Test undervejs er en rigtig god løsning, det kan give eleverne mulighed for at øve sig på systemet inden eksamen. Jeg tænker også måske de kunne have opgaver der ikke var i medicinregning for at træne deres it kompetencer.
    Men rigtig god ide.
    Ps. måske din røde kinabog snart skal skiftes ud med it online dokumentation snart :)

    SvarSlet