Formålet med denne blog er elektronisk at samle relevante faglige indlæg, refleksioner , opgaver mm. i tilknytning til modulet "DigiTek og læring"- på de erhvervsrettede uddannelser. (Metropol forår 2018)
torsdag den 29. marts 2018
Ideer og egne noter i relation til eksamens emne
Ideer / Refleksioner i forhold til flipped learning og eksamen
Opgaven skal rette sig mod faggruppen SSA og den skal ligge i AMU mål medicinadministration.
Her kan jeg også inddrage Blooms taxonomierne i forhold til lavere indlæring jvf. Model . Kategorien for livslang læring vis niveau 3... .
Marmorkage som udtryk for den brede målgruppe pædagoger/ SSA ?
Det nationale videnscenter for e- læring , evidensCenterdefinerer e-læring som : "læring der er helt eller delvist medieret af digitale medier"
DigiTek modulet og tanker i forhold til eksamen.
Opgaven skal rette sig mod faggruppen SSA og den skal ligge i AMU mål medicinadministration.
Jeg tænker i forhold til den e didaktiske model at min e- didaktik vil være af instruktivistisk e-læringsform.
Her er Formidlingen er i centrum. Metoderne her er eksempelvis instruktionsmateriale, som PowerPoints, video mm. Træningsprogrammer for kursisterne evne til at træne behandlingen af informationerne.
Som lærer/ underviser er jeg motiverende , differencierede og vejledende i forhold til elevernes bearbejdning og evaluering. Jeg står i denne form for EKSPERT, den der finder stoffet, er ekspert på det faglige og i forhold til de lærendes proces.
I den koorporative læringsproces er læren den ...
jeg skal være tydelig i min formulering i forhold til de didaktiske overvejelser:
-Hvad skal kursisterne konkret kunne og . Som flipped clasroom metode forestiller jeg mig at det er tilegnelsen af stoffet der gøres til genstand for differencering i forhold til muligheden for at gense materialet flere gange. En mulighed kunne også være at læge materialet ind som litteratur, så de kursister der i højere grad boglige kan tilgå stoffet på den måde...en supplering kan også være mulig for dem der bedst tilegner sig et stof på den måde.
-Hvordan tænker jeg forberedelse (synkron/asynkron) ind ? -hvordan skal det introduceres og hvordan skal fordelen være. Her skal tanker i forhold tilgængelighed at mig som underviser også tænkes ind. Såvel som muligheden for at der arbejdes på fælles platform samtidig.
-Hvordan kan jeg tænke de digitale teknologier kan hjælpe?
-hvordan kan kursisterne opfølgende arbejde (flipped classroom).Hvad for et højere niveau skal kursisterne nå på, og hvordan kan jeg tænker differencering ind i forhold til dem der har brug for at arbejde på et endnu højere plan i forhold til bloom.
Jeg kunne forestille mig at der på starten at emnet lå en test (dette vil du efter gennemgang af emnet kunne svare på, således at de for en fornemmelse af hvad målet /niveauet) At der efterfølgende kom den samme test, gav dem mulighed for at score deres egen læring. ?
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
-
8.2.2018 Overvejelser og refleksioner i forhold til konsulentfunktionen. Hvorvidt konsulenten kan sige at have være "i nogen grad&quo...
-
http://edidaktik.evidencenter.dk/Dialog/Dialog.html E-didaktiske model
Ingen kommentarer:
Send en kommentar