1.2.2018
Indlæg c) –evaluering af dagens forløb via Blog skrivning
Jeg synes det faktisk fungerede bedre end jeg havde
forventet.
Jeg var udfordret af mine egne begrænsninger i forhold til teknikken.
Jeg mangler en systematik og rutine i at bruge blog, og jeg mangler færdigheder
i forhold til at uploade billeder mm.
Men når det er sagt, så fik jeg også meget
ud af at skulle skrive og præsentere een problemstilling skriftligt. Jeg
forsøgte at være rimelig stringent i forhold til den tid der var afsat til
opgaven, og det var faktisk en hjælp for mig. Jeg kører ellers let ud af et
spor og lader det tage alt for meget tid. Så i det lys var det en personlig god
læring at skulle comitte sig til at overholde tidsfristerne. J
Jeg kunne også have gennemgået de enkelte teoretikere i
særskilte afsnit, og jeg ville have fået endnu mere ud af det. Det kunne
(ville) dog kræve at jeg var startet tidligere og havde forberedt mig endnu
mere asynkront. Netop denne mulighed for at arbejde forskudt (asynkront), er en
fordel ved denne metode.
Rent teknisk arbejdede jeg i et word dokument undervejs, og
satte det ind når jeg var færdig. Det funderede fint, bortset fra at den altså
ikke kunne tage billedmaterialet med over?!
Undervisningsmaterialerne var gode med deres eksempler på
hvordan der kan anvendes forskellige læringsstile.
Rigtig god oplevelse også at
få teoretikerne præsenteret via video. Og dejligt at få repeteret dem i det
hele taget. Spændende og sjovt også at
læse dem bearbejdet og brugt hos peerJ. Det skabte
da også refleksioner tilbage til min egen forståelse af begreberne, såvel som
den feed back der blev givet var god og konstruktiv.
Den forberedende litteratur og læsemængde var helt passende
J
Det var spændende at gå mere konkret ned i en
læringssituation. Det skabte refleksion både i forbindelse med egen skrive
proces, men også i forhold til feed-back.
Jeg tænker metoden egner sig bedst hvis man har samme praksis.
Jeg tog mig selv i at bruge meget energi på at forklare hvordan min praksis så
ud, i forhold til de korte forløb og de vilkår AMU eksisterer under.
Det er
ikke sikkert at min peer oplevede at det betød så meget, men jeg ved jeg jeg
selv føler jeg skal have det helt på plads! J Men igen… måske noget man kunne have aftalt
inden, og så evt. lagt systematisk ind i et særskilt afsnit?
Jeg har fået god feed back, og anerkendelse i forhold til
de tanker jeg gør mig. Det er jo i sig selv motiverende for at forsætte. Samtidig er jeg blevet inspireret i forhold til f.eks
hvordan kursisterne måske kan starte med at lave en kort præsentation af dem
selv på Fronter for dem der er motiveret for det.. kunne det måske endda været via video?!.
Tidsmæssigt så synes jeg dagen er fløjet afsted, og at den
har været både aktiv og produktiv.
Jeg mangler stadig helt at gennemskue hvor jeg kan finde
kommentar og hvordan funktionen med at jeg får besked undervejs når der er
skrevet et indlæg fungerer. Jeg får det –tror jeg på min arbejdsmail, så måske
jeg også kan indstille min private G-mail til at give besked?
Det tiltaler mig at man kan arbejde og have det hele samlet, og jeg ser frem til jeg får lært at bruge etiketter rigtigt :-).
Ingen kommentarer:
Send en kommentar